7/11/12

Ποιος κυβερνά την ιστορία; - Ηλίας Σκόνδρας (Δ)

ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ
 

1. Οι  μαίες των Αιγυπτίων διατάχθηκαν από τον Φαραώ να σκοτώνουν κάθε  αρσενικό παιδί που γεννούσαν οι γυναίκες  των Ισραηλιτών. Ωστόσο οι θαρραλέοι μαίες, επειδή φοβούνταν το θεό, άφηναν τα παιδιά να ζουν κι έτσι οι Ισραηλίτες συνέχιζαν να αυξάνονται. Αλλιώς πως θα γινόταν η έξοδος από την Αίγυπτο και όλα τα άλλα που ακολούθησαν μέχρι να έρθει ο Μεσσίας. Η περίπτωση  με τις μαίες  δείχνει ότι ο Θεός ευδοκεί να προσλαμβάνει συνεργούς- στην εκτέλεση  του θελήματος Του- ανθρώπους από κάθε φύλο ή φυλή. Οι ίδιες οι μαίες ευεργετήθηκαν από το Θεό να δημιουργήσουν  ευτυχισμένες οικογένειες. Και ο Μωυσής που έγινε ο ελευθερωτής του Ισραήλ  αποτελεί παράδειγμα ότι ο Θεός  κυβερνάει την ιστορία. Διεσώθη ως εκ θαύματος από τη θυγατέρα  του Φαραώ και, ενώ μεγάλωνε στο ανάκτορο του Φαραώ, επέτρεψαν στη Μητέρα του να το θηλάζει και να το περιποιείται επί αρκετό χρόνο. Εκεί είχε την ευκαιρία η μητέρα του να του διδάξει το Θεό του Αβραάμ, του Ισαάκ,του Ιακώβ. Έτσι η Θεία Πρόνοια ετοίμασε τον ηγέτη, που απελευθέρωσε το λαό του Ισραήλ από τη δουλεία της Αιγύπτου και τον οδήγησε στη Γη της Επαγγελίας.
 

2. Ο Θεός καθοδηγεί και κατευθύνει το λαό του, διορίζοντας για το σκοπό αυτό τους απεσταλμένους του προφήτες, ιερείς και βασιλείς. Τα τρία αυτά αξιώματα παρέχονται με ειδική τελετή, τη χρίση. Χρίονται οι προφήτες για να αποκαλύψουν το σχέδιο του Θεού και να διδάξουν το θέλημα του στο λαό του; Οι αρχιερείς για να ιερουργούν τις θυσίες και να εξιλεώνουν τον Θεό για τις αμαρτίες του λαού  και οι βασιλείς για να διοικούν το λαό στο θεοκρατικό πολίτευμα του Ισραήλ. Οι τρείς αυτές τάξεις, προφήτες, ιερείς και βασιλείς, αναφέρονται στην Παλαιά Διαθήκη με το όνομα «χριστοί Κύριοι», διότι τους «έχριε», τους διόριζε ο Κύριος.
 


Αλλά οι «χριστοί Κυρίου», που χειραγωγούν το λαό του Θεού μέσα στα σκοτάδια της ειδωλολατρίας, δεν εξυπηρετούν μόνο την ανάγκη της εποχής τους. Λειτουργούν και προφητικά μέσα σε σχέδιο της θείας οικονομίας, διότι προτυπώνουν τον αληθινό προφήτη και διδάσκαλο, τον τέλειο αρχιερέα, τον αιώνιο βασιλέα, που θα έρθει να διδάξει, να λυτρώσει και να κυβερνήσει την ανθρωπότητα. 

Είναι τύποι του Ιησού Χριστού ο οποίος συγκεντρώνει και ασκεί με μοναδικό τρόπο και σε απόλυτο βαθμό τη διδακτική, την αρχιερατική και τη βασιλική εξουσία. Ο Ιησούς είναι ο κατ’ εξοχήν «Χριστός Κύριος». Ως διδάσκαλος ο Κύριος καλλιεργεί και προετοιμάζει τον άνθρωπο, ως αρχιερεύς  τον λυτρώνει και τον αγιάζει και ως βασιλεύς τον διατηρεί στο καθεστώς της χάριτος, στη λύτρωση. Γι’ αυτό και η Εκκλησία, που συνεχίζει την επίγεια διακονία του Κυρίου, επιτελεί συγχρόνως και εξίσου τις τρείς αυτές λειτουργίες διδάσκει, αγιάζει και διοικεί το πλήρωμα της.
 

3. Οι αρχαίοι Έλληνες σοφοί προετοίμασαν το έθνος μας για τη δημιουργική με το Χριστιανισμό, γιατί αναζητούσαν την αλήθεια, ήθελαν να την ψηλαφήσουν, πράγμα που το επέτυχαν μέσα από το κήρυγμα των Αποστόλων και των Μεγάλων Ιεραρχών.

4. Ο Μ. Αλέξανδρος εμφανίστηκε στην ιστορία, όταν χρειάσθηκε, διότι αυτός συνετέλεσε να διαδοθεί ο Ελληνικός πολιτισμός και να χρησιμοποιείται ως ενιαία γλώσσα η Ελληνική στον τότε γνωστό κόσμο, γεγονός που διευκόλυνε την ιεραποστολή των Δώδεκα Αποστόλων και των διαδόχων τους.
 

ΜΕΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ
 

1. Πώς ο Απ.Παύλος ανεδείχθη Απόστολος των Ελλήνων
 

Ο Απόστολος Παύλος μετά τη Γαλατία (περιοχή της Μ. Ασίας) σκέφθηκε να προχωρήσει ανατολικότερα και βαθύτερα στη Μ. Ασία. Επεμβαίνει όμως το ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ και τον σταματά. Έπειτα αποφάσισε να προχωρήσει προς βορράν στη Νίκαια, Νικομήδεια και λοιπές πόλεις. Και πάλι επεμβαίνει  το ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑ και τους κλείνει το δρόμο. «ουκ είασεν αυτούς το Πνεύμα». Δεν τους άφησε να προχωρήσουν. Η μόνη κατεύθυνση που έμεινε ήταν να προχωρήσουν Δυτικά, προς τα παράλια της Μ. Ασίας. Προς τα εκεί  το Πνεύμα του Θεού δεν τους έφερε κανένα εμπόδιο. Προς την Ελλάδα τους κατεύθυνε ο Θεός. Πάνω από τα σχέδιά του έβαλε το θέλημα του Θεού, έστω και αν δεν το καταλάβαινε.
 

2. Ο Μ. Κων/νος ανακούφισε την εκκλησία από τους διωγμούς και έσωσε τον ελληνισμό από συρρίκνωση, καθώς οι περισσότεροι μάρτυρες της εκκλησίας ήταν Έλληνες και με το ρυθμό που εξαπολύονταν οι διωγμοί, ο κίνδυνος του αφανισμού για την πατρίδα μας ήταν άμεσος.
 

3. Οι τρεις ιεράρχες είναι  προσωπικότητες ανεπανάληπτες που τις έφερε  ο Θεός στην ιστορία όλους μαζί για να δημιουργήσουν την ελληνοορθοδοξία. Η σύζευξη Έλληνισμού- Χριστιανισμού δεν ήταν μια απλή συγκυρία,  ήταν έργο του Αγ. Πνεύματος για τον ευαγγελισμό των Ελλήνων και αργότερα όλων των λαών της γης. Οι τρείς ιεράρχες είναι επίκαιροι όσο ποτέ π.χ. Λέγει ο Ι. Χρυσόστομος: «μην αφήσετε το χρήμα να σας κυβερνάει, γιατί είναι το αγκίστρι του θανάτου, η αγχόνη της ψυχής, το δόλωμα της αμαρτίας.
 

4. Οι Ιεραπόστολοι Κύριλλος και  Μεθόδιος εμφανίσθηκαν στην ιστορία όταν έπρεπε, για να εκχριστιανίσουν του σλάβους.
 

5. Ο Αγ. Κοσμάς Αιτωλός έδρασε, όταν χρειάσθηκε, για να προετοιμάσει το γένος για την επανάσταση του 1821 μέσα από την ηθική ελευθερία που κήρυττε.
 

6. Ο Καποδίστριας ήταν ο πλέον κατάλληλος να στερεώσει το αναγεννώμενον εκ της τέφρας του Νέο Ελληνικό Κράτος
 

Υπάρχουν και  περιπτώσεις  όπου ο θεός επέτρεψε να συμβούν γεγονότα με δυσάρεστες συνέπειες.

- Ο Εκλεκτός λαός του Ισραήλ μετά την Σταύρωση του Χριστού διασκορπίσθηκε στα πέρατα της γης. «Έλαβε ένδικον μισθαποδοσίαν»,
 

- 28 πολιτισμοί εξαφανίσθηκαν από το προσκήνιο της ιστορίας , γιαί ο λαός τους παραδόθηκε στην άπληστία, στη σαρκολατρεία, στη σπάταλη ζωή.
 

Στις περιπτώσεις αυτές ίσχυσαν οι λόγοι της Αγ. Γραφή:
«Μανή, Θεκέλ , Φάρες»(Δαν.5,26)= Μετρήθηκες, ζυγίσθηκες, βρέθηκες λειψός και διαμοιράσθηκες.
«Ελασσονούσι φυλάς αμαρτίαι»(Παρ.14,34)= Λαοί που αμαρτάνουν και δεν μετανοούν,συρρικνώνονται και αφανίζονται.

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις  όπου ο Θεός επέτρεψε θλιβερά γεγονότα, που όμως τελικά ωφέλησαν. «Ουδέν κακόν αμιγές καλού».
 

Το σχέδιο του θεού υπηρετείται και από αυτούς που εργάζονται το κακό. Χωρίς να το θέλουν και χωρίς να το καταλαβαίνουν, διευκολύνουν το έργο της θείας πρόνοιας. Ούδεν άθεεί γίνεται. Τίποτε δεν είναι τυχαίο. Ο Θεός κάνει τα πράγματα να εξελίσσονται ακόμα και με τη βοήθεια αυτών που τα εμποδίζουν.
 

-    Η Ρωμαική αυτοκρατορία με τον ενιαίο χαρακτήρα της διευκόλυνε την μετακίνηση των Αποστόλων στην ιεραποστολική τους δράση.
 

-    Η Τουρκοκρατία συσπείρωσε τους Έλληνες γύρω από την Ορθόδοξη Εκκλησία και διέσωσαν την πίστη στον αληθινό Θεό. Η άλωση της Πόλης απέτρεψε την ένωση με τους Παπικούςκαι την αλλοίωση της Ορθοδοξίας.
 

-    Σήμερα η παγκοσμιοποίηση μπορεί να συντελέσει στο να γίνει πραγματικότητα το «Μία ποίμνη, εις ποιμήν»
 

-    Το σπουδαιότερο, το σημαντικότερο απ’ όλα είναι η εξής.
 

Ο Κύριος κατευθύνει την ιστορία του κόσμου, χρησιμοποιώντας ακόμη και τη δράση του κακού για την πραγματοποίηση του τελικού της σκοπού. Αφήνει τον διάβολο να δρά και χρησιμοποιεί τη δράση του για τη σωτηρία του κόσμου. Ο διάβολος τον Κύριο Τον ανέβασε στο Σταυρό για να Τον εξαφανίσει. Ο Κύριος όμως με τον τρόπο  αυτό λύτρωσε την ανθρωπότητα από την αμαρτία και με την Ανάσταση Του θανάτωσε τον θάνατο και χάρισε στον κόσμο την αθανασία. Η κακία του διαβόλου έγινε λύτρωση και σωτηρία μας.

(συνεχίζεται)


Δεν υπάρχουν σχόλια: