Ζητούμε τη βοήθειά σας

9/4/09

Ο γιατρός των φτωχών παιδιών

Ο Αυξέντιος Καλαγκός είναι ένας σύγχρονος ιεραπόστολος της Ιατρικής. Τα τελευταία 10 χρόνια έχει χειρουργήσει πάνω από 9.000 άπορα παιδιά! Το φιλανθρωπικό ίδρυμα ¨ΚΑΡΔΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ" που δημιούργησε τον Ιούνιο του 1998, προσφέρει ανεκτίμητες ιατρικές υπηρεσίες στους ξεχασμένους του κόσμου... Ο διάσημος αυτός Έλληνας γιατρός διευθύνει την Καρδιοχειρουργική Κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Γενεύης αλλά ταξιδεύει μία εβδομάδα κάθε μήνα: Ερυθραία, Μοζαμβίκη, Αίγυπτος, Αλγερία, Ινδία, Λίβανος, Μαρόκο... ακολουθώντας τη συμβουλή του πατέρα του:
"Να προσπαθήσεις να γίνεις κάποιος που προσφέρει στους άλλους".
Από το περιοδικό Κ (Κυριακ. Καθημερινή 5.4.09) αντιγράφω κάποια αποσπάσματα της συνέντευξής του. Νομίζω ότι θα εντυπωσιαστείτε...
Εσείς, αλήθεια, τι άνθρωπος είστε; Πιστός βαθιά-προέρχομαι από θρησκευτική οικογένεια. Κοιτάζω να κάνω καλά πράγματα, γιατί αυτό καλύπτει μιαν ευαίσθητη πλευρά του χαρακτήρα μου. Και δεν έκλεισα ποτέ τα μάτια μου στους άλλους… Λέω ότι ο Θεός σου δίνει τα υπόλοιπα, όταν έχεις ένα θετικό προορισμό στη ζωή σου. ...Ο πατέρας μου διάβαζε με το κερί, για να σπουδάσει. Κι όταν μιλούσαμε, μου έλεγε: «Σκοπός σου να μην είναι τα χρήματα, αλλά τα έργα. Και να μην κλείνεις τα μάτια στις ανάγκες των άλλων». ...Οι χώρες, όπως η Ελβετία, δε με έχουν ανάγκη-εγώ σήμερα αδειάζω αυτή την έδρα, κάποιος άλλος θα πάρει τη θέση μου. Στον Τρίτο Κόσμο, όμως, βρήκα το νόημα της ψυχής μου. Εσείς, που κάθε στιγμή είστε σε επαφή με τη ζωή και το θάνατο, βρήκατε έστω μια απάντηση στα ερωτήματά σας; Αυτό που ένιωσα είναι ότι ο Θεός μου έδωσε μια ορισμένη ζωή, ορισμένες μέρες που είναι η ύπαρξή μου σε αυτό τον κόσμο και μια θετική φύση αγάπης. Ότι μου ζητάει να δώσω νόημα σε αυτή τη ζωή, χτίζοντας κάτι θετικό, όχι μόνο για τα προσωπικά μου, αλλά και για τους άλλους - αυτό αντιλαμβάνομαι. Και ξέρω ότι, όταν ο άνθρωπος μεγαλώνει και ρίχνει μια ματιά στο παρελθόν, κάνει έναν απολογισμό πράξεων: «από πού ξεκίνησα και που έφτασα». Εσείς τι «απαντάτε» στον Θεό σας; Ότι τον «συναντώ» καθημερινά, μέσα από την προσωπική μου συγκρότηση και ακριβώς γιατί ένας χειρούργος ισορροπεί πάντα ανάμεσα σε δύο ενδεχόμενα: είτε να κάνει λάθος με ολέθριες συνέπειες είτε να σώσει μια ζωή. Η σωστή απόφαση για την κατάλληλη τεχνική που θα ακολουθήσει, βασίζεται στην επιστημονική του γνώση αλλά και την εσωτερική του δύναμη. Όταν είστε στον Τρίτο Κόσμο, σε ξεχασμένα σημεία της Γης, πώς νιώθετε; …Ποτέ δε το σκέφτηκα αυτό, γιατί δεν έχω φόβους στη ζωή μου. Κι αν δεν είχα οικογένεια, θα μπορούσα να τα παρατήσω όλα και να ζήσω εκεί. Όσο …για τις τελικές υπαρξιακές απαντήσεις, τις έχει ο Θεός κι αυτή είναι η καλή πλευρά της ζωής. Με την αναζήτηση μπορεί να φτάσουμε σε ένα ανώτερο πνευματικό επίπεδο, κάνοντας θετικές πράξεις και δίνοντας κίνητρο στους άλλους ανθρώπους να βοηθήσουν. Και τότε, θα μπορούμε μια μέρα να πούμε «έκανα κάτι που θα μείνει»!

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τέτοιοι σπάνιοι άνθρωποι μάς δίνουν υπέροχα μαθήματα. Στο νου μου έρχεται ο Αλβέρτος Σβάιτσερ, ένας άλλος ιεραπόστολος γιατρός. Σε παρακαλώ γράψε κάτι και γι' αυτόν. Καλό Πάσχα!

Ανώνυμος είπε...

Βρήκα την ψυχή μου στον Τρίτο κόσμο, λέει ο γιατρός. Εμείς την ψάχνουμε ακόμα αγαπημένη μου Άγκυρα...