26/12/09

Γράμμα στον Άγιο Βασίλη

Όταν ήμουν μικρό παιδί, κάθε χρόνο τέτοιες μέρες χάραζα με τα παιδιάστικά μου γράμματα τις μικρές μου επιθυμίες στο χαρτί: κούκλες, ποδήλατα, οργανάκια... Ήταν το γράμμα μου στον Άγιο Βασίλη. Όλη μου η λαχτάρα ξεκινούσε κάπως έτσι: «Άγιε μου Βασίλη, θέλω φέτος...».
Τώρα στα 15 μου χρόνια, αν μου δινόταν πραγματικά η ευκαιρία να πω αυτά που θέλω στον Άγιο του Θεού, θα του ζητούσα κάτι παραπάνω από τα υλικά και θα του έγραφα κάπως έτσι:

 
Άγιε Βασίλη,

 
Για να πω την αλήθεια, πιστεύω ότι εμείς οι άνθρωποι σου ζητάμε αυτό που μας λείπει απ' τη ζωή. Εμένα δεν μου λείπουν κάποια σύγρονα τεχνολογικά επιτεύγματα ή κάποια ρούχα ή παπούτσια ή πράματα για να περνάω την ώρα μου. 


Αυτό που πραγματικά λείπει από μένα κι απ' τον κόσμο είναι η αγάπη. Η αγάπη που λίγοι δίνουν, και λίγοι ξέρουν πώς να τη μοιράζονται. Μιλώ για μια αγάπη ανιδιοτελή, αγνή. Ίσως, τελικά, αυτή να είναι η βαθιά κρυμμένη κινητήρια δύναμη του κόσμου.

Συγκρίνω το τωρινό με τα παλιά μου γράμματα σε σένα, τα διαβάζω και σκέφτομαι πόσο άλλαξε ο τρόπος γραφής μου, ο τρόπος σκέψης μου... Ίσως γιατί άλλαξαν οι προσδοκίες μου από αυτόν εδώ τον κόσμο... Ίσως γιατί άλλαξε ο ίδιος ο κόσμος. Μερικές φορές εύχομαι να μην είχα καταλάβει ποτέ πώς είναι στ' αλήθεια αυτός ο κόσμος. Από τη στιγμή που το κατάλαβα είναι σαν να έχασα κάτι από μέσα μου, σαν να άνοιξε μια τρύπα στην καρδιά μου και έχασα το άρωμα της παιδικής μου αθωότητας...

 
Όχι, όχι, δεν το απαιτώ εγωιστικά, δεν ξέρω καν αν είμαι άξια να το δω... είμαι όμως σίγουρη ότι κάπου στη γη υπάρχει κρυμμένη αυτή η αγάπη που αποζητώ. Γι’ αυτό, Άγιε Βασίλη, απλώς βοήθησε με να τη δω, να την κατανοήσω, να μην την αφήσω να φύγει...  
 

Τέλος σου ζητώ και μια τελευταία χάρη: Όπως μπορεί κάποτε εγώ να δω αυτήν την αγάπη, έτσι βοήθησε και τους άλλους ανθρώπους να τη δουν. Ίσως τότε ο κόσμος μας να γίνει καλύτερος... 
 
Σ' ευχαριστώ, που πάντα δέχεσαι το γράμμα μου.


Μαρία


Το παραπάνω γράμμα που έγραψε η Μαρία, ανταποκρίνεται στις προσδοκίες κάθε έφηβου. Μακάρι να γίνει πραγματικότητα με τις θερμές προσευχές του Μεγάλου Αγίου Βασιλείου, που ιδιαιτέρως ακούει και αγαπά τους μαθητές.

Π.τ.Ν. Δεκέμβριος 2009


Δεν υπάρχουν σχόλια: