19/12/09

Ο Εσταυρωμένος και τα ανθρώπινα δικαιώματα



Γράφει ο κ. Κωνσταντίνος Χολέβας, πολιτικός επιστήμων

Ἡ πρόσφατη ἀπόφαση τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Δικαστηρίου Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων (Ε.Δ.Α.Δ.), μέ τήν ὁποία ζητεῖται ἀπό τήν Ἰταλική Κυβέρνηση νά καταβάλει ἀποζημίωση 5000 ΕΥΡΩ, διότι ἔχει ἀναρτήσει τήν εἰκόνα τοῦ Ἐσταυρωμένου στά Σχολεῖα, προκάλεσε τήν ἔντονη ἀντίδραση ὁλόκληρης τῆς ἰταλικῆς κοινωνίας καί ὅλων τῶν Χριστιανῶν ἀνά τήν Οἰκουμένη......
Τό Δικαστήριο δέχθηκε τήν προσφυγή μιᾶς μητέρας, τῆς ὁποίας τά παιδιά φοιτοῦν σέ δημόσιο ἰταλικό σχολεῖο. Τό σκεπτικό τῆς ᾶποφάσεως ἀναφέρει ὅτι ὁ Ἐσταυρωμένος εἶναι θρησκευτικό σύμβολο καί ἡ ἀνάρτησή του προσβάλλει τή θρησκευτική οὐδετερότητα καί τά δικαιώματα τῶν μή Χριστιανῶν μαθητῶν. Πρέπει νά διευκρινίσουμε ὅτι τό Δικαστήριο δέν εἶναι ὄργανο τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως , ἡ ὁποία ἔχει 27 κράτη –μέλη, ἀλλά τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης, τό ὁποῖο ἔχει 48 κράτη –μέλη, στά ὁποῖα περιλαμβάνονται ἡ Ρωσία, ἡ Τουρκία κ.ἄ. Το Ε.Δ.Α.Δ. ἑδρεύει στὀ Στρασβοῦργο μαζί μέ τό Συμβούλιο τῆς Εὐρώπης καί ἡ ἀποστολή του εἶναι νά κρίνει κατά πόσον ἐφαρμόζεται ἡ Εὐρωπαϊκή Σύμβαση τῶν Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων, τήν ὁποία ἔχει ὑπογράψει ἡ Ἑλλάς καί σχεδόν ὅλες οἱ χῶρες τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἠπείρου.

Προσωπικά πιστεύω ὅτι ἡ συγκεκριμένη ἀπόφαση δέν ἔχει καμμία σχέση μέ τά Ἁνθρώπινα Δικαιώματα, οὔτε μέ τή Δημοκρατία. Ἡ ἰσοπέδωση τῶν στοιχείων ἐθνικῆς καί ἱστορικῆς ταυτότητος ἑνός λαοῦ καί ἡ περιφρόνηση πρός τά πιστεύω τῆς μεγάλης πλειοψηφίας εἶναι στοιχεῖα ἀντιδημοκρατικά καί ἀνοίγουν ἕναν ὀλισθηρό δρόμο. Ἄν δεχθοῦμε τό πνεῦμα τῆς ἀποφάσεως τότε θά πρέπει νά κάνουμε δεκτό κάθε παράλογο αἴτημα τῆς ὁποιασδήποτε μειοψηφίας εἰς βάρος τῆς πλειοψηφίας. Ὁ Θουκυδίδης καταγράφει τόν Ἐπιτάφιο τοῦ Περικλέους, ὅπου διαβάζουμε ὅτι ἡ δημοκρατία ὀνομάζεται ἔτσι διότι βασίζεται στή γνώμη τῶν πολλῶν. Ἄν κάθε μεμονωμένος πολίτης μέ μία προσφυγή στό Ε.Δ.Α.Δ. μπορεῖ νά ἀνατρέπει τίς ἀποφάσεις τῶν πολλῶν τότε ἔχουμε μία παθολογική ἀτομοκρατία καί διάλυση τοῦ κοινωνικοῦ ἱστοῦ.

Φυσικά κάθε Χριστιανός καί κάθε καλοπροαίρετος πολίτης δέχεται τήν προστασία τῶν στοιχειωδῶν δικαιωμάτων τῶν μειονοτήτων. Καί ἐμεῖς ὡς Ὀρθόδοξοι Ἕλληνες θέλουμε νά ἔχουν τή θρησκευτική καί ἐκπαιδευτική ἐλευθερία τους οἱ Ἕλληνες πού ζοῦν στή Τουρκία, στά Σκόπια, στήν Ἀλβανία καί ἀλλοῦ. Ἀκριβῶς γι’αύτό θέλουμε νά ὑπάρχει στά σχολεῖα ὁ Χριστός καί ἡ Παναγία. Διότι στήν Χριστιανική διδασκαλία βασίσθηκαν τά Ἀνθρώπινα Δικαιώματα. Ἡ ἀγριότητα τῶν εἰδωλολατρικῶν ἀνθρωποθυσιῶν, μαρτυρίων καί βασανιστηρίων κάμφθηκε ὅταν ἄρχισε ἡ Εὐρώπη νά γίνεται Χριστιανική. Σήμερα στίς χῶρες τῆς Εὐρ. Ἑνώσεως ἔχει καταργηθεῖ ἡ θανατική ποινή καί τοῦτο τό ὀφείλουμε στίς Χριστιανικές ρίζες τῆς Γηραιᾶς Ἠπείρου. Καί στή Δυτική Εὐρώπη καί στήν Ὀρθόδοξη Ἀνατολή -ὅπου ἐδραιώθηκε ἡ Ρωμηοσύνη- ἡ πρόοδος τῶν Ἀνθρωπίνων Δικαωμάτων βαδίζει παραλλήλως πρός τόν ἐκχριστιανισμό τῶν ἠθῶν καί τῶν νόμων. Ὁ Ἰουστινιανός καί ἄλλοι Βυζαντινοί Αὐτοκράτορες παραλαμβάνουν τό Ρωμαϊκό Δίκιαο καί τό καθιστοῦν πιό ἀνθρώπινο, πιό δίκαιο, πιό ἐπιεικές λόγῳ ἀκριβῶς τῆς Χριστιανικῆς τους πίστης. Ὁ Διαφωτισμός τοῦ 18ου αἰῶνος ναί μέν μίλησε γιά τά Δικαιώμ,ατα τοῦ Ἀνθρώπου καί τοῦ Πολίτη, ὄχι ὅμως μέ τήν πληρότητα τῆς Χριστιανικῆς διδασκαλίας. Ὁ Ρήγας Φερραῖος ἐπηρεάζεται ἀπό τά κείμενα τοῦ γαλλικοῦ Διαφωτισμοῦ καί προτείνει δωρεάν δημόσια παιδεία. Ὅμως οἱ προκηρύξεις τῶν Διαφωτιστῶν μιλοῦσαν μόνο γιά παιδεία τῶν ἀρρένων. Ὁ Ρήγας ἔχοντας ἀνατραφεῖ μέσα στήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική παράδοση προσθέτει: Δωρεάν δημόσια παιδεία καί τῶν θηλέων.

Ἀντιθέτως ὁπουδήποτε ἐδιώχθη καί κατεπιέσθη ἡ Χριστιανική διδασκαλία ἐκεῖ εὐδοκίμησε ἡ ἀπανθρωπιά, ἡ ἀντιδημοκρατικότητα, ἡ ἐξόντωση τῶν ἀντιπάλων. Ἡ Τρομοκρατία τῆς Γαλλικῆς Ἐπαναστάσεως ὑλοποιήθηκε ἀπό ἀνθρώπους πού ἤθελαν νά καταργήσουν κάθε ἀναφορά στόν Χριστό καί κήρυτταν τή θρησκεία τοῦ Ὀρθοῦ Λόγου! Ἡ φρίκη τοῦ Χιτλερισμοῦ προκλήθηκε ἀπό ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι δίδασκαν τήν ἐπιστροφή στήν εἰδωλολατρία καί στούς ἀρχαίους γερμανικούς «θεούς». Ἡ ἐξόντωση ἑκατομμυρίων ἀντιφρονούντων ἀπό τόν Λένιν καί τόν Στάλιν ἔγινε ἀφοῦ προηγουμένως εἶχε κηρυχθεῖ ὡς «ἀντιλαϊκή» καί «ἀντεπαναστατική» ἡ Ἐκκλησία, γι’ αὐτό καί χιλάδες Ὀρθόδοξοι κληρικοί ὑπῆρξαν θύματα τοῦ ἀπηνοῦς διωγμοῦ. Τό πιό ἀπάνθρωπο κομμουνιστικό καθεστώς τοῦ 20ου αἰῶνος, ἐκεῖνο τοῦ Πόλ Πότ στή Καμπότζη, σκότωσε τό μεγαλύτερο μέρος τοῦ πληθυσμοῦ ἀφοῦ πρῶτα εἶχε «καταργήσει » ἐπαναστατικῷ δικαίῳ τή θρησκεία!

Ἡ παρουσία τοῦ Ἐσταυρωμένου στίς σχολικές αἴθουσες ἐγγυᾶται καί δέν θέτει σέ κίνδυνο τά Ἀνθρώπινα Δικαιώματα καί τήν προστασία τῶν μειονοτήτων. Οἱ μή χριστιανικές μειοψηφίες πού ζοῦν στή Εὐρώπη πρέπει νά εὔχονται νά διατηροῦνται ζωντανές οἱ Χριστιανικές ρίζες τῶν Εὐρωπαίων γιατί μόνον ἔτσι θά ἐπικρατεῖ ἀνεκτικότητα καί θρησκευτική ἐλευθερία. Ὅσο τά παιδιά μας διδάσκονται κείμενα ὅπως ἡ παραβολή τοῦ Καλοῦ Σαμαρείτη, δέν θά ἔχουμε ἔντονα φαινόμενα ρατσισμοῦ στήν κοινωνία μας. Ἄν, ὅμως διώξουμε τόν Χριστό καί τό Εὐαγγέλιο ἀπό τούς τοίχους καί ἀπό τήν ὕλη τῶν Σχολείων, τότε θά ἔχουμε στροφή τῶν νέων σέ ἄλλα πρότυπα. Ἀπάνθρωπα καί ἀντικοινωνικά. Στή διάρκεια τῆς Κατοχῆς τοῦ 1941-44 ἡ Ἐκκλησία μας καί ἡ κοινωνία μας προστάτευσαν τούς Ἑβραίους συμπολίτες μας ἀκριβῶς ἐπειδή εἶχαν γαλουχηθεῖ μέ τή διδασκαλία καί τή θυσία τοῦ Ἐσταυρωμένου.

Αὐτή εἶναι καί ἡ πεποίθηση τῆς μεγάλης πλειοψηφίας τοῦ ἰταλικοῦ λαοῦ, γι’ αὐτό καί ὅλα τά κόμματα τοῦ Κοινοβουλιου ἀντέδρασαν στήν ἀκραία ἀπόφαση τοῦ Ε.Δ.Α.Δ. Ὅλοι οἱ πολιτικοί ἀρχηγοί τῆς Ἰταλίας τόνισαν ὅτι ἡ διδασκαλία τοῦ Ἐσταυρωμένου εἶναι ἡ ρίζα τοῦ ἰταλικοῦ πολιτισμοῦ. Ἡ Κυβέρνηση ἀρνεῖται νά ἐφαρμόσει τήν ἀπόφαση διότι θεωρεῖ ὑποχρέωσή της νά προστατεύσει τήν ἰταλική ταυτότητα. Σέ δημοσκόπηση τῆς 8-11-2009 τό 84% τῶν Ἰταλῶν δήλωσε ὅτι ἐπιθυμεῖ τήν παραμονή τοῦ Ἐσταυρωμένου στά σχολεῖα. Χρήσιμα παραδείγματα καί γιά ἐμᾶς τούς Ἕλληνες. Μᾶς δείχνουν ὅτι ὅταν ἕνας λαός ἐπιθυμεῖ συνειδητά νά προστατεύσει τήν ἐθνική καί θρησκευτική του ταυτότητα, μπορεῖ νά τό ἐπιτύχει. Ἡ ἰταλική κυβέρνηση κατέθεσε ἔφεση κατά τῆς ἀποφάσεως στηριζομένη καί στήν ἀπόφαση τοῦ ἰταλικοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας τοῦ Φεβρουαρίου 2006 πού ἔλεγε ὅτι οἱ ἀξίες, τίς ὁποῖες ἐνσαρκώνει ὀ Ἐσταυρωμένος Ἰησοῦς ἀποτελοῦν τή βάση τῶν Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων καί τοῦ Δικαίου τῆς χώρας.

Ἡ πολυπολιτισμικότητα ὁδηγεῖ σέ ἀκρότητες. Τό Ε.Δ.Α.Δ. χάνει τό κύρος του μέ τέτοιες ἀποφάσεις. Οἱ μειοψηφίες εἶναι σεβαστές , ἀλλά ὀφείλουν καί αὐτές νά σέβονται τή θρησκεία, τήν ἱστορία καί τή νομοθεσία τῶν χωρῶν πού τίς φιλοξενοῦν. Ἀλλοίμονο ἄν ὁ κάθε ἐπισκέπτης, τόν ὁποῖο φιλοξενοῦμε στό σπίτι μας, ἀρχίζει νά ἀπαιτεῖ νά ἀλλάξουμε τά ἤθη καί τίς συνήθειές μας γιά νά τόν εὐχαριστήσουμε! Ἄς μήν ἀνεχθοῦμε ἄλλη διαστροφή τῶν ἐννοιῶν καί τῶν ἀξιῶν. Ἄς ἐμμείνουμε σταθερά στή Χριστιανική μας πίστη καί κληρονομιά γιά νά ἑδραιώσουμε μία πραγματικά δημοκρατική κοινωνία, ὅπου δέν θά καταπιέζονται οἱ μειονότητες, ἀλλά καί ὅπου δέν θά περιθωριοποιεῖται ἡ πλειονότητα. Μέ τή βοήθεια τοῦ Ἐσταυρωμένου θά τό ἐπιτύχουμε!
 
ΣΗΜ. Τήν ἀπόφαση ἔλαβε ἕνα Τμῆμα τοῦ Δικαστηρίου, δηλαδή 7 μόνον δικαστές -ἐκ τῶν ὁποίων ὁ ἕνας ἦταν Τοῦρκος ἄρα ἀδιάφορος γιά τά χριστιανικά σύμβολα- ἐπί συνόλου 46 δικαστῶν. Κατόπιν τῆς ἐφέσεως πού ἄσκησε ἡ Ἰταλία ἀναμένεται ἡ ἀπόφαση τῆς Ὁλομελείας τοῦ Ε.Δ.Α.Δ. Θυμίζω ἐπίσης ὅτι τό ἴδιο Δικαστήριο κατεδίκασε τήν ἑλληνική κυβέρνηση σέ μεγάλη ἀποζημίωση ὅταν προσέφυγαν 7 Ὀρθόδοξα Μοναστήρια κατά τοῦ «Νόμου Τρίτση» τοῦ 1987 περί ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας. Τό Ἑλληνικό Δημόσιο ἀκόμη ΔΕΝ ἔχει καταβάλει τήν ἀποζημίωση.
 
πηγή: Αντίβαρο

Δεν υπάρχουν σχόλια: