24/12/16

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ



Παιδιά μου εὐλογημένα,

Σήμερα πού σύμπασα ἡ κτίση ἀγάλλεται καί χαίρει, «ὅτι Χριστός ἐτέχθη ἐκ τῆς Παρθένου Κόρης», σήμερα πού ὁ Θεός κατέρχεται, ταπεινώνεται, κενοῦται (ἀδειάζει δηλαδή), σήμερα πού ὁ οὐρανός ἀκουμπάει στή γῆ, ὥστε ὁ ἄνθρωπος νά γίνῃ Θεός κατά χάριν καί ἡ γῆ νά γίνῃ οὐρανός, αἰσθάνομαι ἐπιτακτικό τό πνευματικό χρέος, νά ἀπευθύνω λόγον ἀγάπης ἀπό καρδίας πρός ὅλους σας, ἀφοῦ αὐτή ἡ γιορτή καί αὐτό τό πανευφρόσυνο πανηγύρι οὐρανοῦ καί γῆς, ἑνώνει ὅλους μας γύρω ἀφ’ ἑνός μέν ἀπό τήν Εὐχαριστιακή Τράπεζα, ἀφ’ ἑτέρου δέ γύρω ἀπό τό τραπέζι τῆς ἀγάπης στό σπίτι μας, τό ὁποῖο εὐλογεῖ ὁ Θεός, μετά τό Εὐχαριστιακό Δεῖπνο.

Ἀδελφοί μου, οἱ καιροί εἶναι ἐξόχως δύσκολοι καί τά προβλήματα μεγάλα, ὄχι μόνο στή χώρα μας, ἀλλά καί στόν κόσμο ὅλον καί τοῦτο εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς ἀποστασίας τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τόν Θεό.

Ὁ ἄνθρωπος μακράν τῆς χάριτος τοῦ Ἑνός καί μόνου ἀληθινοῦ Θεοῦ εἶναι σάν τό ψάρι ἔξω ἀπό τό νερό. Ἡ κατάσταση τῆς ψυχῆς μακράν τῆς κοινωνίας μέ τόν Κύριό μας, δημιουργεῖ ὑπαρξιακά καί ὀντολογικά προβλήματα γιά τήν ἀνθρώπινη ὑπόσταση καί προσωπικότητα, ὥστε ὁ ἱερός πατήρ τῆς Ἐκκλησίας μας, Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς νά σημειώνῃ: «Νοῦς ἀποστάς τοῦ Θεοῦ ἢ κτηνώδης ἢ δαιμονιώδης γίνεται».

Ὅμως παιδιά μου, ἄς ἐλευθερώσωμε τήν καρδιά μας σήμερα, ἀπ’ ὅλες τίς γήϊνες ἐξαρτήσεις καί δεσμεύσεις καί ἄς τήν ἀφήσωμε νά χαρῇ τό δῶρο τοῦ Οὐρανοῦ, τήν ἑκούσια κένωση τοῦ Θεοῦ, ὥστε νά ἀποκτήσωμε τήν εὐφροσύνη καί τήν χαρά, τήν κοινωνία μέ τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπο. Ὁ ἱερός Χρυσόστομος πανηγυρίζει γιά τά Χριστούγεννα, λέγοντας: «… Ὃλοι σήμερα τρέχουν, γιά νά Τόν συναντήσουν καί νά γιορτάσουν. Οἱ μάγοι γιὰ νὰ Τὸν προσκυνήσουν. Οἱ ποιμένες γιὰ νὰ Τὸν δοξολογήσουν. Οἱ τελῶνες γιὰ νὰ Τὸν κηρύξουν. Οἱ πόρνες γιὰ νὰ Τοῦ προσφέρουν μῦρα. Ἡ Σαμαρείτισσα γιὰ νὰ ξεδιψάσῃ. Ἡ Χαναναία γιὰ νὰ εὐεργετηθῇ.

Ἀφοῦ λοιπὸν ὅλοι σκιρτοῦν ἀπὸ χαρά, θέλω κι ἐγὼ νὰ σκιρτήσῳ, θέλω νὰ χορέψῳ, θέλω νὰ πανηγυρίσῳ. Δίχως κιθάρα, δίχως αὐλό, δίχως λαμπάδες ἀναμμένες στὰ χέρια μου. Πανηγυρίζω κρατώντας, ἀντὶ γι’ αὐτά, τὰ σπάργανα τοῦ Χριστοῦ. Αὐτὰ εἶναι ἡ ἐλπίδα μου, αὐτὰ ἡ ζωή μου, αὐτὰ ἡ σωτηρία μου, αὐτὰ ὁ αὐλός μου, αὐτὰ ἡ κιθάρα μου. Γι’ αὐτὸ τὰ ‘χω μαζί μου: Γιὰ νὰ πάρω ἀπὸ τὴ δύναμή τους δύναμη, γιὰ νὰ φωνάξω μαζὶ μὲ τοὺς ἀγγέλους, «δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ καί ἐπί γῆς εἰρήνη, ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία».

Ἀδελφοί μου, αὐτός ὁ βίος εἶναι πρόσκαιρος. Ἐμεῖς ὃμως, εἴμαστε πλασμένοι γιά τήν αἰωνιότητα. Αὐτός πρέπει νά εἶναι ὁ σκοπός καί ὁ προορισμός τῆς ζωῆς μας. Γι’ αὐτό καί ὁ ἲδιος, ὁ χρυσορρήμων Πατήρ τῆς Ἐκκλησίας συνεχίζει: «…Ἐλᾶτε λοιπόν νά γιορτάσωμε. Ἐλᾶτε νὰ πανηγυρίσωμε! Εἶναι παράξενος ὁ τρόπος τῆς γιορτῆς, ὅσο παράξενος εἶναι καί ὁ λόγος τῆς γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ. Σήμερα λύθηκαν τὰ μακροχρόνια δεσμά. Ὁ διάβολος καταντροπιάστηκε. Οἱ δαίμονες δραπέτευσαν. Ὁ θάνατος καταργήθηκε. Ὁ παράδεισος ἀνοίχτηκε. Ἡ κατάρα ἐξαφανίστηκε. Ἡ ἁμαρτία διώχτηκε. Ἡ πλάνη ἀπομακρύνθηκε. Ἡ ἀλήθεια ἀποκαλύφθηκε. Τὸ κήρυγμα τῆς εὐσεβείας ξεχύθηκε καὶ διαδόθηκε παντοῦ. Ἡ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν μεταφυτεύθηκε στὴ γῆ. Οἱ ἄγγελοι συνομιλοῦν μὲ τοὺς ἀνθρώπους. Ὅλα ἔγιναν ἕνα…».

Αὐτή τήν ἡμέρα τῆς πανευφροσύνου γιορτῆς καί χαρᾶς, τήν ἡμέρα τῆς Σαρκώσεως τοῦ Θεοῦ, σᾶς ἐναγκαλίζομαι ἐν ἀγάπῃ πατρικῇ καί σᾶς καταφιλῶ ἐν φιλήματι ἁγίῳ καί μετέχων στήν πνευματική εὐφροσύνη ὅλων σας, προσωπική καί οἰκογενειακή, εὐλογῶ τά σπίτια σας καί τό ἑορταστικό τραπέζι σας καί εὔχομαι ὁ ἐναθρωπήσας Θεός ἡμῶν, νά σκηνώνῃ στίς καρδιές σας καί στά σπίτια σας καί νά σᾶς χαρίζῃ κάθε οὐράνια εὐλογία, χαρά καί εὐτυχία καί νά ἐκπληρώνῃ ὅλες σας τίς ἀγαθές ἐπιθυμίες, διά πρεσβειῶν τῆς Παναγίας Μητρός Του, ἡ ὁποία Τόν ἐγαλούχησε, Τόν κράτησε στήν ἀγκαλιά Της καί κρατάει ὅλο τόν κόσμο στά ἄχραντα καί πανάγια χέρια Της.

Σήμερα πού γιορτάζομε τά Χριστούγεννα, εὒχομαι σέ ὃλους σας, σέ ὃλους μας, νά μπορέσωμε μέσα σέ ἓνα κόσμο πού ζεῖ στήν ζοφερή κατάσταση τῆς μοναξιᾶς καί τῆς ἀπελπισίας, νά τοῦ δείξωμε τό ἀστέρι πρός τήν Βηθλεέμ, τό ὁποῖο ἢδη εἲδαμε, βεβαιώνοντάς τον ὃτι ἐκεῖ εἶναι ἡ πόλις τῆς χαρᾶς, τῆς εὐτυχίας καί τῆς ὂντως ζωῆς.

Χρόνια πολλά καί εὐλογημένα, παιδιά μου καί ἀδελφοί μου,

Καλή Πρωτοχρονιά!

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ Ο Π Α Τ Ρ Ω Ν Χ Ρ Υ Σ Ο Σ Τ Ο Μ ΟΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια: