Αναρωτιέται κανείς γιατί όλη αυτή η προσπάθεια για έναν ξένο;
Ναι
για έναν ξένο, αφού ο ξένος είναι άνθρωπος! Όταν βλέπεις άνθρωπο δεν
χρειάζονται άλλες προϋποθέσεις για να τον στηρίξεις. Αρκεί να είναι
άνθρωπος για νάχει ανθρώπινα δικαιώματα.
Εδώ
αξίζει να παρατηρήσουμε τα εξής: ο Σαμαρείτης καθίσταται ενεργητικός,
γίνεται πλησίον στον πληγωμένο άνθρωπο, όταν θυσιάζεται για να τον
ευεργετήσει. Που σημαίνει ότι η παρέμβαση του Σαμαρείτη στη ζωή του
αδύνατου πληγωμένου δεν είναι καταναγκαστική. Η βοήθεια του δυνατού για
λόγους φιλανθρωπίας δεν καταλήγει στο καπέλωμα του αδύνατου με το
πρόσχημα της φιλανθρωπίας. Ελεύθερα τον βοήθησε και τον παρέδωσε στο
κοινωνικό περιβάλλον.
Η
ελευθερία του Σαμαρείτη συνεχίζεται απ’ εκεί όπου συναντάει τον άλλο.
Γιατί; Γιατί έχει αγάπη. Αν δεν αγαπούσε τότε η συνάντηση του με τον
πληγωμένο συνάνθρωπο θα καταντούσε βασανιστικά ανελεύθερη. Η αγάπη
καθιστά την συνάντηση απολαυστική. Ας μην ξεχνάμε πως ελεύθερα έδρασαν
και οι ληστές της παραβολής, οι οποίοι τον φόρτωσαν πληγές και τον
άφησαν ημιθανή. Δηλ. η ελευθερία τους κατάντησε καταστρεπτική,
ληστρική και θανατηφόρα γιατί υστερείτο αγάπης. Ληστρική θα καταντούσε η
συμπαράσταση του οδεύοντος Σαμαρείτη προς τον πληγωμένο συνάνθρωπο αν
υστερείτο αγάπης. Τότε θα κατέληγε σε ολοκληρωτισμό...
π. Γερ. Στανίτσας
ΠΗΓΗ: Αγ. Βαρβάρα Πατρών
1 σχόλιο:
Εξαιρετικό!
Δημοσίευση σχολίου