......
Να
αναφερθώ στη συμμετοχή μας στους οικουμενικούς διαλόγους, πράγμα που
αποτελεί μοναδική ιστορικά ευκαιρία να καταθέσουμε μαρτυρία πίστεως στον
σύγχρονο κόσμο. Ο τρόπος με τον οποίο διεξάγεται ο λεγόμενος διάλογος
της αγάπης και της ενότητας εμφανίζει χαρακτηριστικά συμβιβασμού και όχι
αγώνα, σκοπιμότητας και όχι θυσίας. Γι' αυτό και δημιουργεί σύγχυση και
προκαλεί καχυποψία. Όταν στηρίζεται στο δόγμα να βρούμε τι μας ενώνει
και όχι τι μας χωρίζει, αυτό ακούγεται πολύ καλά, αλλά δεν πείθει, διότι
η αλήθεια, αν την κατέχουμε στο πλήρωμά της, φαίνεται από αυτό που οι
άλλοι δεν έχουν, δηλαδή από τις διαφορές μας. Και αυτό μπορούμε να το
διακηρύξουμε ταπεινά, αφανάτιστα και ευγενικά. Αν στόχος μας είναι η
συνύπαρξη με επίγειους όρους, αυτό είναι πολιτική που δεν εμπνέει. Αν
όμως είναι η συμπόρευση προς την αλήθεια του Θεού, τότε αυτό απαιτεί
ανυποχώρητη μαρτυρία και συνέπεια ζωής, που πείθει. Η αλήθεια δεν
συζητείται, ομολογείται.
Σε
μια εποχή που ο θεός του χρήματος έχει καταρρεύσει παγκοσμίως, ο θεός
του περιβάλλοντος έχει πεθάνει σε ολόκληρο τον πλανήτη, ο θεός της
επιστημονικής και τεχνολογικής δύναμης συνέχεια διαψεύδεται, όπως
πρόσφατα στην Ιαπωνία∙ σε μια εποχή που ο θεός της παγκόσμιας ειρήνης
διαρκώς αυτοκαταργείται, που ο θεός της δημοκρατίας καθημερινά
αυτοαναιρείται, που ο θεός των θρησκευτικών σχημάτων παντού
αυτοδιαψεύδεται, που ο Θεός του επίγειου χριστιανισμού φαντάζει εντελώς
ανεπαρκής, σε μια τέτοια εποχή, είναι τόσο μεγαλειώδες ως η «μία, αγία,
καθολική και αποστολική Εκκλησία» να ομολογήσουμε ότι «εις άγιος, εις
Κύριος Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός» και ότι «αύτη η πίστις των
αποστόλων, αύτη η πίστις των πατέρων, αύτη η πίστις των Ορθοδόξων, αύτη
η πίστις την οικουμένην εστήριξεν». Όχι όμως με τα λόγια, αλλά με τη
ζωή μας. Το κάνουμε; ή μήπως πνίξαμε την πίστη στον αληθινό Θεό μέσα
στην αυταπάτη των κοινωνικών έργων, των πολιτισμικών δραστηριοτήτων, του
πολιτικού μας ρόλου και των συγκρητιστικών απαιτήσεων.
Μητροπ. Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος: Η εποχή μας και οι περιστάσεις απαιτούν μαχητική έκφραση (Συνέντευξη στον Διονύση Μακρή, ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2011)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου