«Τὴν ἔντονη ἀνησυχία του γιὰ τὰ ὅσα συμβαίνουν στὴν Οὐκρανία – ὅπου ὁ πόλεμος μαίνεται – εἰδικὰ μετὰ καὶ τὸ πρόσφατο ρωσικὸ χτύπημα στὸ Κίεβο, τὸ ὁποῖο ἔπληξε τμῆμα τοῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου στὴ Λαύρα τῶν Σπηλαίων, ἐκφράζει μὲ δήλωσή του ὁ Μητροπολίτης Ροῦσε (τοῦ Πατριαρχείου Βουλγαρίας) κ. Ναούμ. (…)
“Μὲ μεγάλη θλίψη καὶ ἀνησυχία παρακολουθοῦμε τὴν ἐξέλιξη τῶν καταστροφικῶν στρατιωτικῶν ἐνεργειῶν στὸ Κίεβο, οἱ ὁποῖες λαμβάνουν ὁλοένα καὶ περισσότερο διαστάσεις ποὺ ἀγγίζουν τὰ ὅρια τῆς βαρβαρότητας, καταπατώντας ὄχι μόνο τὴν ἀνθρώπινη ζωή, ἀλλὰ καὶ τὴν ἀνεκτίμητη πολιτιστικὴ καὶ πνευματικὴ κληρονομιὰ τῶν λαῶν”, ἀναφέρει (…). Ὁ κ. Ναοὺμ χαρακτηρίζει τὴ Λαύρα τοῦ Κιέβου ὡς ἕνα πνευματικὸ κέντρο μὲ αἰώνια ἱστορία καὶ παραδόσεις, ἐξίσου ἀναγνωρισμένο ὡς μνημεῖο παγκόσμιας πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς. “Γιὰ ἐμᾶς, ποὺ ἔχουμε ἐπανειλημμένα ἐπισκεφθεῖ τὸ Κίεβο καὶ τὴν Οὐκρανία, γιὰ τοὺς Ὀρθόδοξους Χριστιανούς, συμπεριλαμβανομένου τοῦ βουλγαρικοῦ λαοῦ, αὐτὸ τὸ μοναστήρι ἀποτελεῖ μέρος τοῦ κοινοῦ πνευματικοῦ χώρου τῆς Ὀρθοδοξίας, ποὺ χτίστηκε πάνω στὸ ἔργο τῶν ἁγίων ἀδελφῶν Κυρίλλου καὶ Μεθοδίου, ἰσαποστόλων, καὶ τῶν μαθητῶν τους”, προσθέτει» («Orthodoxianewsagency.gr» 17-6-2026).
Ἐξάλλου ὁ πρέσβης τῆς Ἑλλάδος στὸ Κίεβο κ. Ἀλ. Δημητρακόπουλος, ὁ ὁποῖος ὑπῆρξε «αὐτόπτης μάρτυρας τοῦ βομβαρδισμοῦ ἀπὸ τοὺς Ρώσους τῆς ἱστορικῆς γιὰ τὴν ὀρθόδοξη χριστιανοσύνη μονῆς», δήλωσε μεταξὺ ἄλλων: «Ἑπλήγη στοχευμένα ὁ καθεδρικὸς ναὸς τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, ἡ “καρδιὰ” τοῦ μοναστηριοῦ. Οἱ περίφημοι χρυσοὶ τροῦλοι ἔστεκαν ὄρθιοι μέσα στὶς φλόγες καὶ τοὺς καπνούς. Ἔτρεξε ἀμέσως πολὺς κόσμος μαζὶ μὲ τὰ σωστικὰ συνεργεῖα γιὰ νὰ βοηθήσει καὶ κατάφεραν νὰ σώσουν ὅ,τι μποροῦσαν. Ἔβλεπα ἁπλοὺς ἀνθρώπους νὰ κουβαλοῦν καὶ νὰ ἀπομακρύνουν εἰκόνες, πίνακες, θρησκευτικὰ βιβλία καὶ σκεύη γιὰ νὰ μὴν καοῦν» («Καθημερινὴ» 16-6-2026).
Εἶναι δικαιολογημένη ἡ ἱερὴ ἀγανάκτηση τῶν Ὀρθόδοξων Χριστιανῶν γιὰ τὴ βεβήλωση αὐτὴ σὲ βάρος τῆς ἱστορικῆς Μονῆς. Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος ἐξέφρασε τὸν ἀποτροπιασμό του γιὰ τὴ ρωσικὴ ἐπίθεση, τὴν ὁποία ἀποδοκίμασε ἀκόμη καὶ «ὁ ἡγέτης τῆς φιλορωσικῆς πτέρυγας τῶν Οὐκρανῶν Ὀρθοδόξων» Μητροπολίτης κ. Ὀνούφριος.
Οἱ Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι ἂς ἐνστερνισθοῦμε τὴν τελευταία φράση τῶν δηλώσεων τοῦ Μητροπολίτη κ. Ναούμ: «Παρακαλοῦμε τὸν Κύριο Ἰησοῦ Χριστὸ νὰ ἐνδυναμώσει ὅλους, ὅσοι ὑποφέρουν, νὰ διαφυλάξει τοὺς ἱεροὺς τόπους ἀπὸ περαιτέρω καταστροφὴ καὶ νὰ χαρίσει στὰ ἔθνη πνεῦμα εἰρήνης, κατανόησης καὶ ἀδελφοσύνης». Εἶναι ἕνα ἐλάχιστο δεῖγμα ἀγάπης στοὺς δοκιμαζόμενους ἐπὶ χρόνια λαοὺς τῆς περιοχῆς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου