Έχουν περάσει από εκείνη την εποχή 18 χρόνια. Ήταν το έτος 1993, όταν ο τότε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος, ο μακαριστός Σεραφείμ, σε τηλεοπτική του συνέντευξη έθεσε το παραπάνω ερώτημα. Είπε: «Θέτω το ερώτημα! Ευθαρσώς! Και να απαντήσουν οι αρμόδιοι καθηγητάδες θεολόγοι επιστήμονες: Είναι Εκκλησία το Βατικανόν; Ναι ή όχι;». Και συνέχισε ο Αρχιεπίσκοπος λέγοντας πως το ίδιο αυτό ερώτημα το είχε θέσει και στη Σύνοδο των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στην Κωνσταντινούπολη, καθώς και σε θεολογικό Συνέδριο στο Διορθόδοξο Κέντρο της Ιεράς Μονής Πεντέλης. Συμπλήρωσε δε ότι το θέτει, διότι θεωρεί πως ο Χριστός δεν μπορεί να έχει σχέση «με λόγχες, με πρεσβευτές, με τύμπανα και παρατάξεις», όπως αυτά υπάρχουν στον Παπισμό.
Το ερώτημα αυτό του αοιδίμου Αρχιεπισκόπου αντηχεί με εξαιρετική επικαιρότητα τώρα, στον απόηχο της μεγάλης φιέστας του Βατικανού την 1η Μαΐου. Η φιέστα έγινε για την ανακήρυξη ως «μακαρίου» (μιας αρχικής βαθμίδας αγιοκατατάξεως στον Παπισμό), 6 χρόνια μετά τον θάνατό του, του προηγούμενου πάπα Ρώμης Ιωάννου-Παύλου Β'. Περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι, ακόμη και αρχηγοί κρατών, συγκεντρώθηκαν στη Ρώμη και έλαβαν μέρος στις σχετικές εκδηλώσεις. Μεταξύ αυτών και η Γαλλίδα μοναχή Μαρί Σιμόν Πιέρ, στη μαρτυρία της οποίας στηρίχθηκε το Βατικανό για τη μακαριοποίηση του πάπα.
Η μοναχή αυτή βεβαίωνε ότι επικαλέστηκε τη βοήθεια του πάπα και θεραπεύθηκε από τη νόσο του πάρκινσον.
Και τώρα εμείς διερωτώμεθα: Ποιά σχέση μπορεί να έχει η αληθινή αγιότητα, όπως την έχει η Ορθοδοξία μας, με αυτό που εκλαμβάνεται ως αγιότητα στον Παπισμό; Αυτή τη στιγμή δεν κρίνουμε τη ζωή του κοιμηθέντος πάπα - ο Θεός κρίνει τον κάθε άνθρωπο και Εκείνος μόνο γνωρίζει και αναδεικνύει τους άγιους του. Επισημαίνουμε μόνο τα κριτήρια με τα οποία εκεί ανακηρύσσονται οι άγιοι. Ένα μόνο υποτιθέμενο θαύμα και η εκτιμώμενη ως πολύ μεγάλη προσφορά του πάπα στην πτώση του κομμουνισμού και την επέκταση του Ρωμαιοκαθολικισμού θεωρήθηκαν ότι αποτελούν επαρκή στοιχεία για την αγιοποίησή του.
Είναι φανερό ότι πρόκειται για ριζική διαφορά κριτηρίων. Είναι άλλος κόσμος ο Παπισμός· ξένος προς την αλήθεια του Ευαγγελίου. Ένα εγκόσμιο σύστημα, που δρα ως πολιτική οργάνωση μέσα στον κόσμο. Και από αυτό το σύστημα τους Ορθοδόξους μάς χωρίζει μια αγεφύρωτη άβυσσος. Διότι με τα κριτήρια της ευαγγελικής αλήθειας αυτό το σύστημα, όπως το είπε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, δεν είναι Εκκλησία!
01/06/2011
3 σχόλια:
Παραμένουν ορισμένοι στην δήλωση την οποία έκανε εναντίον της Παπικής εκκλησίας ο άγευστος θεολογίας και Κανονικού Δικαίου Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ ο οποίος επεβλήθη υπό της στυγνής Χούντας Δημητρίου Ιωαννίδη. Λησμονούν απόψεις μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας και σπουδαίων θεολόγων οι οποίοι δεν άλλαζαν άποψη ανάλογα στο που φυσούσε ο άνεμος.
Παραπέμπω σε δηλώσεις του που δημοσιεύτηκαν στην «Εκκλησιαστική Αλήθεια» εφημερίδα της Εκκλησίας με διευθυντή τον Ι. Χατζηφώτη. Όπου ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ υποδεχόμενος στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών Παπικούς Ιερατικής Σχολής της Ρώμης τους προτρέπει να «παραμείνουν στην Εκκλησία τους και να υπακούουν εις αυτή» δηλαδή στην Παπική. Δεν τους κάλεσε στην Αλήθεια της Ορθοδοξίας. Και τους έκανε παραινέσεις να παραμείνουν πιστοί στην Εκκλησία τους.
Όπου τον έπαιρνε το έπαιζε λιοντάρι και όπου δεν μπορούσε γινόταν λαγός.
Θα ξέχασαν οι συντάκτες του άρθρου τον πόλεμο τον οποίο ξεκίνησε ο άγευστος πνευματικής ζωής και κηρύγματος Σεραφείμ Τίκας εναντίον των Ορθοδόξων Αδελφοτήτων. Θα ξέχασαν ότι προσπάθησε επί της παντοδυναμίας του επί Χούντας Ιωαννίδη το κλείσιμο των Αδελφοτήτων και των Θρησκευτικών συλλόγων με δήμευση των περιουσιών τους. Γνωστή η φράση του «αυτοί είναι του Κατηχητικού δεν είναι ικανοί να αντιδράσουν». Βέβαια αυτός δεν είχε σχέση με τα Κατηχητικά αλλά με τους αντάρτες και τις διαπλοκές.
Σταματώ για να μην αναφέρω και άλλες μεγαλύτερες αμαρτίες του Σεραφείμ και ανάψουν τα αίματα.
Είθε ο Θεός να αναπαύσει την ψυχή του.
Ως προς το θέμα του Ιωάννου Παύλου του Β δεν με αφορά ας κάνουν ότι θέλουν……
Α.
Οι κρίσεις του σχολιογράφου για τον αείμνηστο Σεραφείμ με βρίσκουν σύμφωνο. Αξεστος, αθεολόγητος και ασυνεπής.
Το σχόλιο ότι δεν τον ενδιαφέρει η αγιοποίηση του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β΄ σημαίνει - εικάζω- αφού δεν είναι Εκκλησία αλλά αίρεση ο Παπισμός ποια σημασία έχει ποιον αγιοποιούν.
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι τι εννοεί όταν λέγει ότι οι Πατέρες της Εκκλησίας θεωρούσαν τον Παπισμό Εκκλησία.
Ποιοι είναι οι Πάτερες που τον θεωρούσαν Εκκλησία;
Και αν οντως είναι Εκκλησία ο Παπισμός τότε πόσες Εκκλησίες υπάρχουν;
Στο Σύμβολο της Πίστεως πάντως ομολογούμε πίστη εις μίαν Εκκλησία. Οχι δύο.
Εκτός και αν ο σχολιογράφος είναι οπαδός της "διηρημένης Εκκλησίας" του Μητροπολίτη Μεσσηνίας.
Να προσθέσω κάποιες σκέψεις.
Εξ όσων ξέρω, όχι μόνον δεν υπάρχουν Πατέρες που θεωρούν το Βατικανό Εκκλησία, αλλά και υπάρχει πληθώρα Συνόδων που καταδίκασαν τον Παπισμό ως αίρεση.
Πώς είναι επομένως δυνατόν το Βατικανό να είναι ταυτόχρονα και Εκκλησία και αίρεση;
Η Αδελφότητα του Σωτήρος είναι άξια κάθε επαίνου επειδή βρίσκεται συνεχώς στην πρώτη γραμμή του αγώνα εναντίον του Οικουμενισμού και των άλλων αιρέσεων.
Οι καλοί πατέρες και αδελφοί του Σωτήρος είναι άξιοι των πιο θερμών συχαρητηρίων και της ευγνωμοσύνης μας για τη συνέπεια και τη σοβαρότητα με την οποία διεξάγουν τον αντιοικουμενιστικό αγώνα.
Και μια ακόμη απορία προς τον ενημερωμένο - από ότι φαίνεται - σχολιογράφο.
Τη φράση "βαράτε γιατί αυτοί είναι κατηχητόπουλα" ορισμένοι την αποδίδουν στον μακαριστό Μητροπολίτη Κορινθίας Παντελεήμονα.
Μήπως μπορεί να μας διαφωτίσει σχετικά;
Δημοσίευση σχολίου