"... Παρά τις γκρίνιες των νοσταλγών και τους αυστηρούς σχολιασμούς των επικριτών του, το Όρος συνεχίζει να είναι ένας άλλος κόσμος, όπου, επειδή ζεις την ιστορία, δεν σε κυνηγάει η στιγμή ούτε εσύ τα γεγονότα. Μπορείς να λειτουργείς χωρίς να βιάζεσαι, να συμπεριφέρεσαι χωρίς να φοβάσαι, να εκφράζεσαι χωρίς να προϋπολογίζεις. Η φύση του, η πολιτισμική εικόνα του, ο προσδιορισμός και η μέτρηση του χρόνου του, οι συνήθειες και ο χαρακτήρας της ζωής του, η ιστορία του, η θρησκευτική έκφρασή του, οι άνθρωποί του, το περιεχόμενο του ανεκτίμητου θησαυρού του, τα πάντα έχουν μια μοναδικότητα εδώ, που ακόμη μέχρι σήμερα κανείς δεν μπόρεσε να καταστρέψει.
... Καθώς επισκέπτεσαι τα μοναστήρια, σταδιακά διαπιστώνεις ότι εδώ κρύβεται το μεγαλείο της Κωνσταντινούπολης και περιμένει την αφύπνισή της η δόξα του Βυζαντίου. Αρχιτεκτονικά κατασκευάσματα απαράμιλλης ομορφιάς και απροσμέτρητου μεγαλείου, τεράστιες συλλογές πατριαρχικών ή αρχιερατικών σκευών, χειρογράφων και εντύπων κωδίκων και φυσικά η ανεκτίμητη πνευματική περιουσία των τιμίων λειψάνων προκαλούν περισσότερο την αίσθηση της ιστορικής, πνευματικής και πολιτισμικής κληρονομιάς παρά την ανάγκη μιας μουσειακής επίδειξης. Στο Όρος αυτά που κανείς βλέπει είναι τα λίγα, τα μικρά. Η διάχυτη αίσθηση που αποκομίζει αποτελεί την ανυπολόγιστη ανταμοιβή του. Γι’ αυτό, ενώ μπορούσε να είναι το μεγαλύτερο μουσείο του πεθαμένου παρελθόντος, αποτελεί το καλύτερο θησαυροφυλάκιο του ζωντανού παρόντος. Δεν σου θυμίζει το τέλος του Βυζαντίου, αλλά υπογραμμίζει το διηνεκές της δόξας του. Δεν το απολαμβάνεις με την όραση, σε αναπαύει με την εμπειρία.
... Η φυσικότητα της ζωής, η αυθεντικότητα της πίστεως, η πηγαιότητα των αισθημάτων, η υπερβατικότητα της λογικής, η ετερότητα των εκφράσεών του σε κάνουν να νοιώθεις κοντά του διαφορετικός αλλά συγγενής, ανθρώπινος αλλά με θεϊκές προοπτικές, μικρός αλλά παρηγορημένος, με δέος αλλά οικείος. Δίπλα του συγχωρείς, πιστεύεις, παραμυθείσαι, ελπίζεις. Ζεις την θεϊκή εμπειρία, την αιωνιότητα, το θαύμα, την χάρι του Θεού. Δίπλα του ποθείς την αγιότητα. Τον βλέπεις, κυριαρχείται από την «καινότητα της γνώσεως», χρησιμοποιεί την διάλεκτο των «ετέρων γλωσσών», αξιούται του «μυστικού θεάματος» και απολαμβάνει τα «ξένα ακούσματα». Δίπλα του ζεις. Στο Άγιον Όρος ζεις το άγιο Πνεύμα. Ακόμη και σήμερα... "
(Η ανάρτηση αυτή γίνεται με αφορμή το προσκύνημα στο Άγιον Όρος ομάδας νέων στελεχών της κατασκήνωσης που ξεκίνησε σήμερα... Ανεβαίνουν προς το Περιβόλι της Παναγιάς με άλλο φρόνημα, αλλιώτικο από αυτό της κοινής γνώμης και των τηλεοράσεων, με πόθους μυστικούς και ανομολόγητους...)
6 σχόλια:
Περιμένουμε φωτογραφίες και νεότερα από το ταξίδι
Θα ήθελα κυρίως να πληροφορηθώ τι λένε εκεί επάνω για όλα όσα ακούγονται εδώ... Τους έχει επηρεάσει καθόλου;
Στο Βατοπέδι θα πάνε;
ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΒΑΤΟΠΕΔΙ!!!!!
ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΕ ΜΟΝΕΣ ΟΠΩΣ Η ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΟΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΔΕΛΦΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΠΑΝΕ ΚΑΙ ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ...
ΚΑΛΟ ΠΡΟΣΚΗΝΥΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΕΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΤΟΥ ΜΠΛΟΚ!
ΚΑΝΑΡΗΣ
...Η προσευχή, η νηστεία, οι εκούσιες στερήσεις, ρίχνουν τον άνθρωπο σ' έναν ορίζοντα που βρίσκεται ακόµη µπροστά µας, περιµένουµε να έλθει, του νεκρώνουν το ατοµικό θέληµα και έτσι µπορεί να προκόψει αληθινά προχωρώντας σε τόπο ολόφωτο, σε δίχως όρια απλοχωριά. Το σεµνό χαµόγελο, το αγέρωχο και ειρηνικό βλέµµα, η απορροφηµένη από το Πνεύµα του Θεού όψη, όλα γίνονται δείκτες µιας άλλης βιοτής, µήνυµα και µαρτυρία, εικόνα της µελλοντικής κατάστασης αυτού που πίστεψε και βαπτίστηκε σε τίποτε λιγότερο από τη ζωή της Αγίας Τριάδος. Η ακατάσκευη και απλή ζωή του ευαγγελίου είναι η ζωή του Χριστιανού· Ο µοναχός, είναι η εικαστικότερη και καλλιτεχνικότερη έκφρασή της...
Είναι μεγάλη αλήθεια αυτό που γράφεται στην αρχή του άρθρου,ότι τόσα χρόνια ιστορίας δεν μπορούν να ξεγραφτούν έτσι απλά(άσχετα αν τα περισσότερα από αυτά που λέγονται είναι αλήθεια-δυστυχώς).Γι αυτό τέτοιες εκδρομές αξίζει να γίνονται.Μακάρι να περάσουν καλά και να ξεκουραστούν.Παρακαλώ μόλις επιστρέψουν να ανεβαστούν φωτογραφίες στο blog.
ARWEN
Δημοσίευση σχολίου