27/11/08

Ένας συμμαθητής σου υποστηρίζει...

ΝΑΙ στα ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ!
Η πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την μη παρακολούθηση του μαθήματος των Θρησκευτικών από μαθητές με μια απλή δήλωση «χωρίς αιτιολογία» και οι τρεις αλληλοαναιρούμενες εγκύκλιοι που εκδόθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο δημιούργησαν θετικές και αρνητικές συζητήσεις. Την παρακάτω επιστολή στέλνει ένας μαθητής προς τους συμμαθητές του... Εκφράζει την άποψή του τεκμηριώνοντάς την με απλά επιχειρήματα...
(πατώντας τις παραπάνω σελίδες, θα διαβάσετε με ευκρίνεια το κείμενο)

7 σχόλια:

  1. Το μάθημα είναι υποβαθμισμένο ήδη στα σχολεία, εκτός και αν υπάρχουν θεολόγοι που μπορούν όχι μόνο να διδάξουν αλλά και να συζητήσουν και να διαλεχθούν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταπληκτικό κείμενο...Νομίζω ότι πρέπει να διανεμεθεί σε όλα τα σχολεία....Σαν φυλλάδια να σκορπιστούν στ αχολεία...Ειναι ένας αγώνας....
    Πολύ καλό...
    Παρακαλώ τον υπεύθυνο του blog να το αναρτήσει σαν κείμενο προκειμένου να το "κόψουμε"και να το εκτυπώσουμε για να το μοιράσουμε στα σχολεία....
    Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ρε άγκυρα τι είναι αυτά που λες …. Όλοι μας βροντοφωνάζουμε όχι. Όσα λιγότερα μαθήματα τόσο καλύτερο θα γίνει το σχολείο.
    Ένας Χ. Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ... Ας μη επιχαίρουν λοιπόν όσοι μάχονται για την κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών και ας μη πιστέψουν ότι το επέτυχον με την επίμαχη Σύσταση. Ουδέν απολύτως επέτυχαν, Πολύς θόρυβος για το τίποτα. Και ας μη φοβούνται όσοι αντιθέτως διαβλέπουν στην κίνηση προς κατάργηση του μαθήματος αυτού, προσπάθεια αποθρησκευτικοποιήσεως των Ελλήνων. Τέτοιου είδους μεταβολή μόνο με δημοψήφισμα πρέπει να αποφασισθή για να ακουσθεί και η φωνή του λαού και όχι μόνον η φωνή όλων αυτών που μάχονται για την κατάργηση της θρησκευτικής κατηχήσεως των ελληνοπαίδων και οι οποίοι δεν εκπροσωπούν παρά μόνον τον εαυτό τους και γι’ αυτό δεν κάνουν λόγο για δημοψήφισμα. Ξέρουν τι τους περιμένει. Και φοβούνται.


    (Το Συμβούλιο της Ευρώπης, η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών και η Δημοκρατία)

    Αναστασίου Ν. Μαρίνου, Δρος Ν.
    Αντιπροέδρου Σ.τ.Ε., ε.τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άγκυρα,
    Από το να είναι το μάθημα η "ώρα του παιδιού" μ' έναν αδιάφορο και ανίκανο καθηγητή, προτιμώ να παρακολουθώ προαιρετικά όποιο μάθημα θέλω. Δεν έχω χρόνο για χάσιμο και καζούρα. (κατασκηνωτής)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαρακτηριστική εἶναι ἡ ἐπισήμανση τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς κ. Νικολάου, ὁ ὁποῖος μιλῶντας στήν Κόνιτσα στίς 24-8-2008 -ἑορτή τοῦ ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ- εἶπε: «Ἡ ἐπιλεκτική παρακολούθηση τῶν Θρησκευτικῶν δέν εἶναι πρόοδος, ἀλλά ὀπισθοχώρηση. Σέ ἕνα πρόσφατο ταξίδι μου στήν Ρωσία, μοῦ λέει ἕνας Ρῶσος ὑπουργός:Τί μαθαίνουμε, βγάζετε τά Θρησκευτικά ἀπό τά σχολεῖα;Ἐμεῖς τά βάζουμε τά Θρησκευτικά στά σχολεῖα μετά ἀπό δεκαετίες θρησκευτικοῦ διωγμοῦ».

    Ὁ δέ Κοσμήτωρ τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. κ. Ἰωάννης Κογκούλης μέ ἀνοικτή ἐπιστολή του στίς 26-8-2008 λέγει: «Εἶναι ἄχρηστο τό σχολεῖο, κύριε Ὑπουργέ, πού ἁπλᾶ καθιστᾶ τούς μαθητές ρεζερβουάρ πληροφοριῶν καί δέν προσφέρει σ’ αὐτούς Παιδεία μέ τήν τρισυπόστατη διάστασή της ὡς ἐκπαίδευσης, μόρφωσης καί ἠθικῆς καλλιέργειας. Καί κάτι ἀκόμη ὡς πρός αὐτό τό σημεῖο. Δέν ὑπάρχει οὐδέτερη γνώση, ἐνῷ παράλληλα ἡ ἄχρωμη ἠθική ὁδηγεῖ τόν νέο σέ καταστάσεις ἀνασφάλειας, ἀπάθειας καί ἀπροσάρμοστης συμπεριφορᾶς» . Καί ὁ νοῶν νοείτω.

    10-9-2008
    Κωνσταντῖνος Χολέβας
    Πολιτικός Ἐπιστήμων
    Πειραική Εκκλησία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχω γνωρίσει καθηγητές θεολόγους που ήταν φωτεινά παραδείγματα στην τάξη και όλοι τους παραδέχονταν... Το πρόβλημα είναι στα παιδιά, δεν ενδιαφέρονται για τίποτα πλέον σήμερα...
    Ο πιο πάνω "κατασκηνωτής" περιγράφει ίσως την κατάσταση στην τάξη του... Δεν είναι σωστό να γενικεύουμε.
    Κ.Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή